دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

فرصت ها را مغتنم شمرده و از دست ندهیم- دومین جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان

فرصت ها را مغتنم شمرده و از دست ندهیم

 دومین جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان

 
                                                                                                         برگزاری جشنواره ثبت ملی مهارت پخت کباب گلپایگان

طی دیداری که اینجانب با رئیس محترم اداره صنعت ، معدن و تجارت و نیز دومین جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان جناب آقای مهندس اتحادی داشتم ، ایشان گلایه داشت که از میان صنف کبابی های زادگاه مان که بالغ بر ۶۰ عدد می باشد ، حدود ۱۰ درصد از آنان با ستاد برگزاری جشنواره همکاری داشته و متاسفانه میزان مشارکت شان برای برپایی شکوهمند این رویداد که می تواند گلپایگان را در سطح ملی و حتی جهانی ( در صورت تبلیع موثر ) پر آوازه سازد ، بسیار اندک است.
     انتظار می رود اعضای محترم این صنف ، آثار بلند مدت این پویش فرهنگی را که خدمتی بزرگ به نسل کنونی و آینده زادگاه مان است ، مد نظر قرار داده و به توسعه پایدار گلپایگان بیندیشند.
فراموش نکنیم که به تعبیر مولای متقیان حضرت علی ( ع ) ، فرصت ها مانند ابر بهار از افق زندگی می گذرند ؛ پس باید ان ها را غنیمت شمرد و استفاده کرد.
 در کشور عزیز خودمان شهرستان #رشت به عنوان #شهر_خلاق در زمینه تنوع غذایی و #اصفهان بعنوان #شهر_خلاق در زمینه صنایع دستی از سوی سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد ( یونسکو ) در سال ۲۰۱۵ میلادی  ( ۱۳۹۴ ) برگزیده شدند و همین موضوع به تنهایی برای جهانگردان جاذبه توریستی ایجاد نموده است تا در سفر به ایران سری به این دو شهر بزنند. بدون تردید کباب و لبنیات در کنار سنگ نگاره ها ، آثار باستانی و صنایع دستی و هنری در کنار مفاخر علمی ، ظرفیت هایی هستند که با مدیریت صحیح مسئولان و مشارکت مردم ، قادر است در مطرح ساختن گلپایگان به عنوان " شهر خلاق " ایفای نقش کند.
    ضمن قدردانی و دستمریزاد به دست اندرکاران دومین جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان ، امیدواریم چنین موانعی آنان را از تلاش و پیگیری بازنداشته و باور داشته باشند این اقدام ارزنده به عنوان برگی زرین در دفتر زندگی شان خواهد درخشید.
            ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
          موجیم که آسودگی ما عدم ماست


 دومین جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان
 ابراهیم جعفری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.