دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

یاد یاران

 مِنَ المُومِنینَ رِجالُ صَدَقوُا ما عاهَدُالله عَلیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر

خبر درگذشت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج #محمود_عقیقی همشهریان و دوستان ایشان را در اندوهی سنگین فرو برد.

بدیهی است در چنین شرایطی آنچه به اذهان متبادر می شود، خدمات و آثاری است که از آن مرحوم به یادگار مانده و می تواند برای دیگران درس آموز باشد.

 رحلت این بزرگوار واقعیتی را آشکار ساخت که عرض عمر مهم تر از طول آن است. این انسان محبوب اگرچه زمان نه چندان بلندی را در این دنیای زودگذر سپری کرد؛ اما از همه لحظه های آن به خوبی استفاده نمود و در زمینه نشر معارف قرآنی و سلوک اسلامی با علم و عمل خود، چهره ای موفق بود.

 آقای عقیقی در راستای تبلیغ اسلام با کسب دانش حوزوی و دانشگاهی از جمله روحانیونی بود که علاوه بر  شناخت سنت های اصیل اسلامی، با تحولات دنیای معاصر آشنایی داشت و از این رو قادر به همدلی با اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان بود.

 آنچه از یک روحانی مسئول و متعهد انتظار می رود، در سیره و منش این چهره دوست داشتنی مشاهده می شد.
صمیمیت با مردم، بی آلایشی و " فرزند زمان خویش بودن " و در کنار آن برخورداری از بینش قرآنی و سواد علمی و به ویژه توانمندی ارائه آن ها در منبر، از این عالِم فرهیخته خطیبی برجسته ساخت؛ به گونه ای ‌که در پایان هر سخنرانی پرمحتوی و عمیق ایشان، اقناع و رضایت خاطر مخاطبان کاملا آشکار بود.

 علاوه بر موارد فوق ریاست اداره ارشاد اسلامی گلپایگان و نیز خدمت به خانواده های معزز شهیدان و جانبازان در جایگاه های معاونت فرهنگی بنیاد شهید گلپایگان و ریاست بنیاد شهید خوانسار برگ های زرینی از دفتر زندگی پربار این عزیز سفرکرده را به خود اختصاص می دهد.

 خدایش رحمت کند که کارنامه ای درخشان از عمل صالح بر جای گذاشت و توانست برای افرادی که می خواهند خوب و زیبا زندگی کنند، الگویی به یادماندنی باشد.
 با عرض تسلیت به خانواده محترم و فرزندان برومندش، به روان تابناک او سلام و صلوات نثار می کنیم.

       هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
           ثبت است بر جریده عالم دوام ما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.