دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

به بهانه زادروز استاد مرتضی فرهادی* « *پدر سنگ نگاره های ایران*


  *دکتر مرتضی فرهادی* سال های سال عمر پر برکت خود را در راه خدمت به دانش و فرهنگ اصیل این مرز و بوم صرف نمودند.

شاید زمانیکه هیچ کدام از ما در تصور حقیقتی سترگ از تاریخ ایران، یعنی *سنگ نگاره ها* نبودیم، با مجاهدت و تلاشی مثال زدنی برای نخستین بار بر روی سنگ نگاره های تیمره پژوهش کردند و اثری فاخر در این حوزه از خود به یادگار نهادند. « *موزه های در باد* » نام این اثر ارزشمند است که در دهه هفتاد با پژوهش های ارزشمند ایشان به چاپ رسید و تابوی کم اهمیت و بی‌ارزش دانستن هنر صخره ای و سنگ نگاره ها در ایران را شکست و راه را برای پژوهندگان این حوزه گشود و چه وصف زیبا و برازنده ایست که ایشان را *پدر سنگ نگاره های ایران* بنامیم.

 *استاد اخلاق و معرفت و پژوهشگری حاضر در صحنه پژوهش* ، که تا مسئله علمی را از تمام جنبه ها و زوایا و با تمام ویژگی ها بررسی نکنند ، دست به انتشار آن نمی‌زنند و به این دلیل تمام آثار ایشان پر مغز و باارزش علمی بالا و منبعی ارزنده برای سایر پژوهشگران است. *عمرشان دراز باد*


با عرض سلام و احترام خدمت دوستانخاطرنشان می سازم که نویسنده متن بالا همشهری فرهیخته و گرانقدرمان جناب آقای مهندس محسن جمالی نگارنده کتاب گرانسنگ " سنگ نگاره های گلپایگان " می باشند. از خداوند متعال توفیق روزافزون این پژوهشگر ارجمند را مسئلت می نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.