دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

استاد مرتضی شهیدی آسمانی شد

 استاد #مرتضی_شهیدی آسمانی شد
انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

 جامعه فرهنگی گلپایگان یکی از چهره های درخشان خود را از دست داد. استاد ارجمند جناب آقای حاج مرتضی شهیدی که عمر شریف خود را وقف ارتقای علمی نسل های متعدد دانش پژوهان نمود، پس از پشت سر گذاردن دوره دشوار بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به سوی معبودش شتافت.

 تجربه زیسته زنده یاد استاد شهیدی از تحصیل در دانشسرای مقدماتی گلپایگان تا دارالفنون و دانشگاه تهران و بهره گیری از محضر استادان نام آوری مانند محمد تقی بهار، بدیع الزمان فروزانفر، جلال الدین همایی، رشید یاسمی، عبدالعظیم قریب، دکتر محمد باقر هوشیار و ... ارمغان بزرگی بود که با سخاوت در اختیار علاقه مندان زادگاه مان قرار داد تا حلاوت فرهنگ و ادب فارسی را احساس کنند و در مدار جاذبه استوانه های ادبیات ایران قرار گیرند.

 استاد شهیدی با ترویج تفکر اخلاق مدار و زندگی ساز شاعران بزرگ نظیر فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ و ... دانش پژوهان را به بازنگری در نگرش و رفتار دعوت کرد و الگوهای برخاسته از آثار آنان؛ به ویژه گلستان را به زیبایی معرفی نمود تا آب حیات را در سرچشمه های اصیل ادب و معرفت ایرانی جست و جو کنند.

 دوره مدیریت استاد شهیدی در دبیرستان پهلوی ( سابق ) را می توان فصلی ممتاز از ظهور دبیرانی کارآزموده دانست که با تدریس اثر بخش شان، تعداد قابل ملاحظه ای از علاقه مندان و داوطلبان تحصیلات عالی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی راه یافتند و هم اکنون در سطح کشور و گلپایگان در شاخه های مختلف راه گشای توسعه پایدار ایران هستند.  

 خاطرات ارتباطات انسانی این چهره فرهیخته با دانش پژوهان که با سعه صدر، شکیبایی، طنز و مطایبه همراه بود، در اذهان اغلب آنان باقی است؛ به گونه ای که در نشست و برخاست ها به عنوان باقیات و صالحات استاد شهیدی مطرح می گردد.
علاوه بر آن حضور مشتاقانه ایشان در جلسه ها و دورهمی های فرهنگی و مشارکت جدی در تبیین مسائل جامعه؛ به ویژه در سال های پایانی حیاتش فراموش نشدنی است.

 با عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگی گلپایگان، از خداوند متعال برای این عزیز سفرکرده رحمت بی انتها و برای بازماندگان سلامتی و صبر جمیل مسئلت می نماییم.

    فرزندان و بستگان مرحوم حاج عباس جعفری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.