دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

برنامه مهندس بختیار و تفکر سیستمی

به نام آن که جان را فکرت آموخت

      برنامه مهندس بختیار و تفکر سیستمی

      با مطالعه فرآیند توسعه در کشورها و مناطق وابسته به آن ها ، در می یابیم جوامعی موفق به تحقق اهداف خود می شوند که علاوه بر اهتمام به عمران و آبادانی و تولید در بخش های صنعتی ، کشاورزی و خدمات ، مواردی را که شالوده آن نرم افزار ‌و متکی بر فرهنگ است  نیز ، مورد توجه قرار دهند ؛ کما این که اغلب صاحب نظران اعتقاد دارند علت سقوط شوروی ( سابق ) و رژیم‌ پهلوی مد نظر قرار ندادن حساسیت های فرهنگی و در یک کلام عدم احساس مسئولیت در حوزه نرم افزاری بوده است.
      بدون تردید اگر نگاه توسعه ای در مناطق مختلف کشور فقط بر اقدامات سخت افزاری و اجرای پروژه های عمرانی و ... متمرکز باشد ، پیشرفت جامعه یک بعدی و حالت کاریکاتوری خواهد داشت. در حالی که اگر هدف  "توسعه پایدار " روستایی و شهری باشد ، باید آمایش سرزمین ، میراث فرهنگی ، محیط زیست ، گردشگری ، هنر ( شامل صنایع دستی ، نقاشی خطاطی و ...) و مقولاتی نظیر ترویج کتاب خوانی ، بسط تفکر و فرهنگ قرآنی ، راه اندازی موزه در زمینه های گوناگون و   ... هم در برنامه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شود.
       خوشبختانه مواردی مانند  " ایجاد دبیرخانه دائمی حفظ قرآن‌" ، " تکمیل طرح زورخانه گوگد " ، " ایجاد دانشکده هنر اسلامی در خوانسار " ، " احیای تالاب شور " ،  " طرح آمایش سرزمینی "  و ... در برنامه ۴ سال آینده مهندس علی بختیار کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی گلپایگان و خوانسار ، نشانگر آن است که کلان نگری ، نگاه چند وجهی و نگرش  راهبردی شالوده و بنیان فعالیت ایشان را به خود اختصاص می دهد. توفیق روزافزون این چهره فعال و خوش فکر را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.


                                          ابراهیم جعفری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.