دکتر ابراهیم جعفری
دکتر ابراهیم جعفری

دکتر ابراهیم جعفری

فرهنگی

به یاد زنده یاد مصطفی منصوری از پیشگامان خوشنویسی گلپایگان

️ به یاد زنده یاد مصطفی منصوری       از پیشگامان خوشنویسی گلپایگان

 علی اکبر جعفری و ابراهیم جعفری


  هستی ز قلم رقم پذیرست

 زو شمع قلم فروغ گیرست
 سروی است قلم به باغ ادراک
 سایه ز رقم فکنده بر خاک

                            " قاضی احمد قمی"

در حال حاضر که جلوه های بصری جایگاه برجسته ای را در شناخت حقایق هستی به خود اختصاص می دهد، شاید بتوان گفت خوشنویسی یکی از بهترین رسانه هایی است که ذوق و اندیشه بشر را بازتاب داده و از جمله هنرهایی به شمار می رود که به دلیل برخورداری از جمال و زیبایی، تعامل انسان را با خِرد و اندیشه دانشمندان در طول تاریخ تسهیل نموده و استحکام می بخشد.

   از سوی دیگر این هنر اصیل را می توان به عنوان نمادی از هویت ایرانی و اسلامی و یکی از رازهای جاودانه شدن ادبیات فارسی قلمداد کرد که با درخشش خود آرامش، صلح جویی و تعادل را ارمغان نسل های گذشته و حال نموده است.
در عین حال هنر خوشنویسی دریچه ای از  دیپلماسی فرهنگی را نیز در جهان می گشاید که از طریق آن می توان با سایر کشورها؛ به ویژه جوامع شرقی و اسلامی ارتباط برقرار ‌کرد.

   خوشبختانه گلپایگان که میراث تمدن کهن و درخشان ایران را در سنگ نگاره هایش به همراه دارد، مهد خوشنویسانی است که به سهم خود در پویایی فرهنگ این سرزمین تاثیرگذار بوده و هستند.
 با کمال تاسف و تاثر از درگذشت یکی از پیشگامان خوشنویسی زادگاه مان مصطفی_منصوری مطلع شدیم. خاطره هنرنمایی ایشان از سال های دهه ۱۳۴۰ خورشیدی که از دبیرستان آغاز شد، در اذهان علاقه مندان به این هنر همواره پابرجاست.

 قدر شناسی از زنده یاد منصوری به عنوان یکی از پیشکسوتان خوشنویسی گلپایگان ، پاسداشت این هنر فاخر و سایر افرادی است که از این طریق به اعتلای فرهنگ اهتمام می ورزند.

.با عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری زادگاه مان، از خداوند متعال برای این عزیز سفرکرده رحمت و غفران واسعه مسئلت می نماییم.

.









































































.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.